Příležitost udělat první dojem podruhé
Google před pár lety uvedl, že 97 % nových zákazníků během své první návštěvy nenakoupí. Díky remarketingu se však těmto potenciálním zákazníkům můžete znovu připomenout a v podstatě tak na ně udělat znovu dojem. Pravděpodobnost, že tentokrát nakoupí, je mnohem vyšší.
Co je to remarketing
Remarketing je způsob online inzerce, při kterém se reklama zobrazuje lidem, kteří již vaše stránky v minulosti navštívili.
Pomocí remarketingu můžete perfektně zacílit přesně na ty lidi, kteří na vašem webu provedli nějakou konkrétní akci (např. prohlédli si produkt, přečetli si článek apod.), ale nenakoupili.
Příklad remarketingu:
David shání nové sjezdové lyže a hledá na internetu nejlepší možnosti, jak je pořídit. Podrobně si prohlédne několik e-shopů, které ho zaujaly, ale v tuto chvíli ještě nenakoupí. E-shop, který má remarketing, se mu po několika dnech připomene poutavým bannerem, na kterém bude zobrazena speciální nabídka nebo výhody nákupu. David bude vědět, že si dané stránky již prohlížel, po kliknutí na banner se na stránky vrátí a pravděpodobně tentokrát lyže nakoupí.
Jak to funguje
Remarketing lze nastavit pomocí systémů na tvorbu PPC reklamy, tedy pomocí AdWords, Skliku, nebo Facebooku. Na vaše webové stránky se nahraje takzvaný remarketingový kód, díky kterému si pomocí souborů cookies “označkujete” návštěvníky vašich stránek a tyto soubory se potom přiřadí do jednotlivých seznamů uživatelů, které si nastavíte. Jednotlivé remarketingové kampaně se poté vždy zobrazí pouze těm uživatelům, kteří splňují kritéria v daném seznamu uživatelů (např. Přečetli si na vašem blogu článek Jak vybrat zásnubní prsten, ale žádný zásnubní prsten nenakoupili.)
6 výhod remarketingu
Využívání remarketingových kampaní vykazuje pro většinu inzerentů výborné, někdy až nadprůměrné výsledky.
My jsme pro vás sepsali 6 hlavních důvodů, proč byste měli remarketing vyzkoušet:
Všeho s mírou
I když je bezesporu výhodné se svým potenciálním zákazníkům připomínat, je potřeba dbát na to, aby to nebylo až příliš často. To by totiž mohlo způsobit přesně opačný efekt. Pokud budou vaši zákazníci vídat reklamy na vaše produkty či služby až příliš často, můžou na ně působit otravně, někdy až agresivně. V takovém případě budou vaši firmu vnímat negativně a na vaše stránky se pravděpodobně již nevrátí.
Cílem remarketingu není své zákazníky přemlouvat a nutit k nákupu, ale především připomenout se nebo jim poskytnout zajímavou nabídku.
Základem je správné nastavení četnosti zobrazování reklam, správně vytvořené seznamy uživatelů a k nim přiřazené poutavé reklamní kampaně.
Na příště pro vás připravujeme článek, ve kterém si projdeme, k čemu je dobré mít dynamický remarketing.
Pokud byste už nyní chtěli mít na Vašem e-shopu nebo webu kvalitně nastavený remarketing, kontaktujte nás. Máme zkušenosti s nastavením kampaně od A(nalýzy stávajícího stavu) až po Z(isky). :)
Pojďme se domluvit na nezávazné konzultaci