Uživatelské testování v praxi 3.díl

Příklad z praxe od našeho klienta

S laskavým svolením společnosti Danfil Jewellery vám dnes ukážeme, jaké věci nám vyšli po uživatelském testování. Uděláte si představu o tom, že člověk může přehlížet naprosto jasné věci a také, že drobnosti v textu dokáží zákazníka zmást i tam, kde si to nemůžete dovolit.

Základní informace

  • Pro klienta jsme kompletně připravili uživatelské testování.
  • Testovali jsme web www.cutie.cz - e-shop s dětskými náušničkami.
  • Cílová skupina byla maminky na mateřské dovolené.
  • Formu jsme zvolili online z důvodu jednoduchosti realizace testování.
  • Testovali jsme:
    • První dojem.
    • Nákupní proces a zkoumali, co je potřeba za informace během rozhodování zákazníka.
    • K testování jsme měli již připravené heatmapy, abychom si případně mohli doplnit představu. Dále analytiku potřebných formulářů a trychtýř návštěvnosti objednávkovým procesem.

Co zajímavého jsme se dozvěděli?

Některé věci se zdají být tak jasné a samozřejmé, ale až poté, co si je uvědomíme.

  1. K náušničkám je nutné doplnit přesné informace o propichování. Starostlivé maminky mají strach, co všechno s tím je spojeno. Naštěstí jsme měli již stránku z naší dílny - www.detskeousko.cz. Cesta je tedy zapracovat podpůrný web do webu cutie.cz.

  2. Příklad profesní slepoty. K náušničkám je možné volit z více typů zapínání a ty jsou vhodné pro různě staré holčičky. Tuto informaci na webu najdete schovanou až na samostatné stránce u zapínání. Zákazníci ale uvažují přesně opačně, nezajímá je typ zapínání prioritně, ale řeší náušničky podle věku. Informaci o věku jsme tedy přidali do filtrace a zdůraznili jí všude, kde to bylo vhodné.

  3. Reklamační řád - předpokládejme, že lidé reklamační řád číst nechtějí, je to víceméně sleď právnických vět, které budeme zkoumat až v případě problému. Někteří lidé ale mají rádi jasno hned a informace hledají - motivuje nás to k vytvoření laické verze reklamačního řádu, kde budou základní body a myšlenky prezentovány stručně, jasně a poutavě.

  4. Špatně pojmenovaná platba kartou - nejistota lidí a obavy při platbě jsou absolutně kritické. Jde o nejdůležitější část potenciálních zákazníků. Již prošli veškeré informace, vybrali si i konkrétní produkt, dali ho do košíku a jdou nakoupit. V tento moment jim nechcete házet žádné klacky pod nohy.

  5. A spousty dalších drobností včetně technických problémů, které jsme před tím neodhalili (nebránili nákupu, ale návštěvník je musí složitě obcházet a to může někoho odradit).

Co je dobré vědět na závěr?

Začněte. Testování je úžasná věc, která vždy přinese nové nápady a novou energii do vašeho podnikání a týmu.

Rozhodněte se, zda zkusíte testování udělat sami nebo ne. Pokud budete potřebovat pomoc, jsme tu pro vás.


Články v sérii:

Potřebujete
svůj projekt
posunout vpřed?

Pojďme se domluvit na nezávazné konzultaci