Jak mile překvapit návštěvníky vašeho webu 3. díl

Opět vás zdravíme u třetího pokračování našeho “UX kroužku”:) Tento seriál vám předává zajímavé a v praxi snadno proveditelné triky, díky kterým se zavděčíte návštěvníkům svých webových stránek a e-shopů. Minule jsme probírali, proč je dobré opakovat výzvu k akci, jak nezmást uživatele webu lidovou tvořivostí a proč je dobré klientovi doporučovat. Dnes se podíváme na další 3 tipy & triky.

Tipy & triky pro praxi


1) Zkuste nabídnout “zpět” místo výzvy k potvrzení

Pokud uživatel zmáčkne nějaké tlačítko, tak to udělal proto, protože ho zmáčknout chtěl. Pouze zanedbatelné procento jsou tak zvaná “ukliknutí”.

Pokud vnímáte návštěvníky vašeho e-shopu nebo webu jako svéprávné, počítačově průměrně zdatné uživatele, vyzkoušejte místo neustálých vyskakovacích dialogových oken s dotazy, zda si skutečně přeje potvrdit to, co teď udělal, nabídnout možnost “zpět”.

Možnost “zpět” místo neustálých výzev na potvrzení je uživatelsky přívětivou lahůdkou, se kterou se zatím moc často nesetkáváme.


2) Řekněte, pro jaké klienty je váš produkt. Nechoďte na vrabce s brokovnicí

Pro koho je určen váš produkt? Je “pro každého” nebo máte vydefinovaného “optimálního klienta”, na kterého cílíte a komunikujete k němu informace na vašich webových stránkách nebo e-shopu?
Výhodou jasně vydefinovaného klienta jsou obchodní argumenty na míru - více znáte svoji cílovou skupinu.
Na druhou stranu se jasným vyhrazením vůči cílové skupině můžete připravit o potenciální klienty. Hodně může napovědět analýza klíčových slov a vydefinování person.


3) Ve výzvách k akci buďte direktivní

Profesionální obchodníci jsou maximálně sebejistí a se svými obchodními partnery komunikují autoritativně až direktivně. Lidé jsou z velké části nastaveni tak, aby poslouchaly příkazy. Stejně jako při osobní komunikaci můžete dávat pozor na formu a tón hlasu, při vytváření výzev k akci u vás na webu dávejte pozor na obsah i na formu, jakou potenciálního klienta vyzvete.
“Zajímá vás tento produkt? Pokud ano, můžete kliknout”. Jestli vaše výzvy k akci vypadají podobně, můžete trochu “přitvrdit”. Direktivně naveďte uživatele dál, ukažte mu, co je pro něj nejlepší.

Dává vám to smysl? Chcete pomoci s UX i u vašich stránek nebo na e-shopu? Pište / volejte!

Pokud jste neviděli předchozí díly seriálu Jak mile překvapit návštěvníky vašeho webu, tak se určitě podívejte jak na první díl, tak na druhý díl.

Díky za přečtení!