Jak mile překvapit návštěvníky vašeho webu 2. díl
Vítáme vás u druhého dílu seriálu o UX a UI - o uživatelské zkušenosti a o rozhraní pro návštěvníky vašeho webu. Minule jsme si řekli něco o tom, co to je UX a UI a proč je dobré se na něj v dnešní době internetových stránek na každém rohu zaměřit. Připravili jsme pro vás další 3 rady, jak potěšit vaše potenciální klienty.
Tipy & triky pro praxi
1) Opakujte hlavní výzvu k akci
Potenciálního klienta byste měli provést webem tak, aby nasbíral všechny informace potřebné pro koupi a pak mu ve správný moment nabídnout právě možnost koupě. To můžete udělat formou tlačítka. Každý klient je jiný z hlediska počtu informací, které mu stačí pro nákup. Pokud umístíte tlačítko s výzvou k akci (k nákupu) do horní části stránky s doplňkovými informacemi, budou na něj klikat ti, kteří už další informace nechtějí a ví, že chtějí produkt. Ve spodní části je tlačítko s výzvou k akci připravené pro ty, kteří přečtou i doplňkové informace. Po dočtení textu nastává okamžik, kdy uživatel přemýšlí, kam dál. Proto se používá výzva k akci, která ho nasměruje na další cestu po vašem webu. Skvěle se hodí pro delší stránky.
2) Držení jasných a srozumitelných stylů pro uživatele
Když na webu uvidíte modrý podtržený text, tušíte, že to je odkaz, který někam vede. Špatné je, když nikam nevede a nejde na něj kliknout.
Lidová tvořivost “zabíjí” web. Snažte se dodržovat základní nepsaná pravidla při nastavování stylů fontu, stylů výzvy k akcím a případně i vizuálním nastíněním, na jaké záložce webu se uživatel nachází.
3) Doporučujte, ale dávejte na výběr
Existují psychologické studie o tom, jak jsou lidé schopni činit rozhodnutí na základě “svobodného výběru” z většího počtu variant. Optimální jsou 3 - 4 varianty v kombinaci s doporučením jedné z nich (finančně nejvýhodnější, klienty nejoblíbenější, profesionály nejdoporučovanější, …). Pomozte klientovi v rozhodování.
Chcete vědět, jestli je potřeba poladit váš web? Chcete vědět jak? Pište / volejte!
Na první díl tohoto seriálu se můžete podívat také na našem blogu.
A na další tipy & triky se těšte příští týden!
Díky za přečtení!