YouTube - kanál s velkým potenciálem

Přibližně 5 milionů unikátních uživatelů měsíčně? Ano, to je český YouTube. A toto číslo neustále roste. Využíváte tento kanál (naplno)?

Nejsledovanější české video na YouTube

Víte, kolik zhlédnutí má nejsledovanější české video? Více než 42 milionů. Tipněte si, o jaké video jde. Dobře, netipujte, protože to stejně neuhádnete - Mňam mňam Bobík


I když řadě z nás přijde, že YouTube existuje už odjakživa, vznikl teprve v roce 2005. Založili ho Chad Hurley, Steve Chen a Jawed Karim, kteří spolu pracovali ve společnosti PayPal. Již o rok později ho prodali společnosti Google za v přepočtu neuvěřitelných cca 40 miliard Kč.

YouTube je největší video server na světě. Je to tedy velmi silný marketingový nástroj. Na otázku, proč ho tedy využívat, není třeba odpovídat. Spíš bychom se měli zaměřit na to, jak ho využívat. Základní možnosti jsou dvě:

  • Vytváření videí
  • Reklama

Vytváření videí

První možností je založit si svůj YouTube kanál a na něm zveřejňovat svá videa. Kreativitě se možnosti nekladou. Můžete vytvářet video návody, videa svých produktů, promlouvat ke svému publiku pomocí živého vysílání - budovat si tak svoji fanouškovskou nebo zákaznickou základnu.

I když kvalita na začátku nemusí být ideální, je lepší udělat něco než nic, jak píšeme v našem článku "důležit je začít". 

Reklama

Nemusíte mít za každou cenu svůj YouTube kanál. Můžete ho využít jako reklamní prostor obdobně například jako Facebook a cílit na vaše zájmové skupiny nebo obory. Formátů reklamy je opravdu hodně. Zjednodušeně je můžeme rozdělit na reklamu ve výsledcích vyhledávání a při prohlížení videa.

Video + reklama

Můžete rovnou zkombinovat obě možnosti. Ideální varianta.

A proč?

  • Videa jsou pro potenciální zákazníky více názornější než texty nebo obrázky.
  • Videa z YouTube jsou ve vyhledávačích na předních pozicích, můžete tak předběhnout konkurenci.
  • Pěkné video produktu budou potenciální zákazníci sdílet raději než například samotný detail produktu, lehce sdílitelné.
  • Z videí na YouTube, včetně svého kanálu, může vést řada odkazů na vaše stránky. Získáte tak kvalitní zpětné odkazy z velmi dobře hodnoceného webu.
  • Videa mohou tvořit i obsah na vašich stránkách - kvalitnější obsah.

Ne všechny možnosti propagace videa jsou placené, některé lze nastavit zdarma v rámci například propagace více YouTube kanálů, pokud nemáte jen jeden.

Optimalizace videí na YouTube

Stejně jako optimalizujete webové stránky pro vyhledávače, je nutné optimalizovat váš YouTube kanál. Je super, že máte perfektně natočené video o vašem produktu. Pokud ale neumíte správně vyplnit informace o něm, nikdo ho nenajde. Co je vhodné optimalizovat u videa na YouTube:

  • Správný název souboru
  • Titulek
  • Metapopisek
  • Tagy
  • Náhledový obrázek
  • Odpovídající seznamy videí
  • Překlady a přepisy - pokud chcete, aby vaše videa snadněji našli uživatelé i v jiných zemích

Pokud vše dobře nastavíte, můžete získat nejen zmíněné kvalitní zpětné odkazy, ale také přední pozice na Google.

Využijte potenciál YouTube

Zkuste využít potenciál YouTube a propaguje své výrobky nebo služby. Pokud potřebujete poradit se základním nastavením a optimalizací celého kanálu a jednotlivých videí, kontaktujte nás.