V roce 2018 nabývá SEO na síle

Není to tak dlouho, co jsme psali o tom, co bude hýbat v SEO v roce 2017 a už tu máme rok 2018. Opět musíme začít podobně, SEO neumírá, ale naopak nabývá na síle a přesouvá se na vyšší úroveň.

Novinky v roce 2017 ve vyhledávačích

Google i Seznam si pro nás v minulém roce připravili řadu novinek. Ty nejdůležitější v rámci SEO jsme pro vás vybrali. Více o novinkách v minulém roce jsme psali v článku SEO trendy 2017.

Google

  • Penalizace pop-upů
  • Nultá pozice
  • Featured Snippets
  • Rozšíření strukturovaných dat
  • Vylepšení filtrování v Google Images
  • Zvýšení počtu znaků u metapopisků na 230 znaků (někdy až 300 znaků)

Seznam

  • Zobrazování stránek ve vyhledávání bez screenshotů (náhledů webů)
  • Zrychlení indexování i vyhledávání
  • Spuštění nástroje Seznam Webmaster Tools
  • Zrychlení vyhledávání
  • Vizitky firem přímo ve vyhledávání
  • Vylepšení Zboží.cz - na Vánoce poprvé spustil funkci “Doručení do Vánoc”

Na co se vrhnout v roce 2018?

V minulém roce i k nám do České republiky přišel trend, kdy mobilní vyhledávání předběhlo vyhledávání na počítačích. A s tím hodně souvisí, na co se v letošním roce vrhnout.

Rychlost a mobilní verze webu

V minulém roce jsme psali, že jen nutné zrychlit načítání stránek a zapracovat na responzivitě. Pokud jste na tomto nezapracovali, tak je nejvyšší čas! Hned na začátku roku 2018 spustil Google v USA nový algoritmus pro mobilní vyhledávání. Trend v roce 2018 je tedy jasný, vlastní verze webu pro mobilní zařízení a aplikace pro mobily.

Optimalizace obrázků v SEO

I když to není žádná novinka a o optimalizaci obrázků mluví Google už od roku 2012, v českých končinách se více o této možnosti začalo mluvit právě v minulém roce. O tom, že třetina z celkového vyhledávání na Google se uskuteční pomocí obrázků jsme psali v našem článku optimalizace obrázků v SEO. Jestli jste na obrázcích nezapracovali minulý rok, určitě se na ně zaměřte. Vzhledem k tomu, že PPC reklamy okupují přední pozice ve vyhledávání, je možnost získat organickou návštěvnost přes obrázky jednou z jednodušších cest v SEO.

Lokální SEO

O lokálním SEO se mluví několik let. V USA už s ním pracují roky. K nám se bohužel některé funkce na Google My Business dostávají s větším či menším zpožděním. Proto se o něm začalo u nás více mluvit v minulém roce a v rámci celkové lokalizace a perzonalizace webů je důležité na něj nezapomínat. Nejen proto, že vyhledávače nabízí uživatelům obchody a služby v okolí, kde není relativně taková konkurence jako v rámci cílení na celou Českou republiku, ale také proto, že lidé čím dál častěji hledají produkty či služby ve spojení s lokalitou či možností odběru zboží.

Technické SEO

Další disciplínou v SEO je zaměření na technické funkce webu. Jednou z hlavní novinek je práce s indexací webu, tzv. Crawl budget.

Strukturovaná data

I přesto, že nejde o žádnou novinku, často se podle nás na strukturovaná data a jejich využití zapomíná. U e-shopů to tak hrozné není, ale u obsahu, událostí, restaurací apod. je stále velký prostor pro zlepšování a získávání větší návštěvnosti z organického vyhledávání, jelikož například u událostí (kurzy, vzdělávací akce), restaurací či nově nabídky práce jen málo využívá.

Featured Snippets

V Česku novinka minulého roku a trend do následujících let. V případně kvalitního a dobře napsaného obsahu se lze dostat na úplně první pozice ve vyhledávání. Do minulého roku se zobrazovala ve featured snippet pouze Wikipedie. Nyní máte šanci i vy. Zatím v Česku funguje pro vyhledávací dotazy typu otázek “co je”, tedy například “co je seo”. V USA je ale nabídka pestřejší a nabízí další typy otázek, například “jak” nebo dokonce celé tabulky či carousely.

Hlasové vyhledávání

V roce 2018 bude Google dále pracovat na hlasovém vyhledávání. To právě souvisí i s featured snippets, jelikož odpovědi přes hlasové vyhledávání bude čerpat právě z nich.

Obsah

S featured snippets souvisí i kvalitní obsah. V letošním roce víc než v předchozích letech bude nutné zapracovat na kvalitě a unikátnosti článků. Myslete na kvalitu před kvantitou. Pamatujte na přísloví, že někdy je méně více, to bude v roce 2018 100% platit na tvorbu obsahu. Lepší jeden článek za měsíc, jak rádi říkáme “vymazlený”:), než jeden článek týdně, ale o ničem. Copywriterům, kteří píší normostrany za 50 Kč a méně snad už konečně odzvoní hrana a majitelé webů už pochopí, že tudy cesta nevede a investice do obsahu bude nutná. Obsah prostě není nutné zlo, ale budoucnost. Kdo budeme mít dříve kvalitní obsah, ten uspěje i v budoucnu a ještě ušetří.

Videoobsah

Ve videu je budoucnost. Lidé čtou čím dál méně. Podle řady odborníků během několika let bude většinu obsahu tvořena přes videoobsah. Lidem se prostě v dnešní uspěchané době nechtějí číst dlouhé články. Psali jsme o tom i v našem článku Youtube - kanál s velkým potenciálem. Své k tomu řekl i Rand Fishkin z Moz.com, který předpovídá, že Youtube přibude další konkurence.

Linkbuilding

Kvalitní zpětné odkazy budou vždy důležité, i v roce 2018. Malý tip, zkuste kvalitní odkazy získávat díky kvalitnímu obsahu, který ale budete nabízet jiným tématickým webům.

GDPR

Po EET u e-shopů přichází další novinka, která nás všechny opět bude stát energii i peníze a kterou musíme v roce 2018 udělat všichni. Jde o nové ustanovení o ochraně osobních údajů, které vstoupí v platnost 25. 5. 2018.

Do 3 let 50 000 e-shopů

Česká e-commerce zažívá v posledních letech velký boom a každý rok hlásí velké nárůsty obratů. To ale přivádí do tohoto segmentu další obchodníky. To je pro zákazníky dobré, je větší konkurence, lepší ceny, doprava zdarma, dárky apod. Na druhou stranu pro obchodníky to nese zvýšené náklady. Již nyní je v Česku více než 40 000 e-shopů a jestli mezi nimi chcete uspět, musíte řešit nejen SEO, technické SEO, rychlost a responzivitu, ale využívat také více marketingových kanálů.

Závěrem

Nebudeme dělat proroky, od toho jsou tu jiní, jako například Rand Fishkin z Moz.com.

Závěrem řekneme, že přichází doba, kdy se začne lámat chleba a udržet krok s těmi nejlepšími bude čím dál složitější. Vždy k vašem byznysu přistupujte poctivě, nabízejte dobré produkty nebo služby a svým zákazníkům se věnujte.

Nezapomínejte, že vaše stránky musíte stále posouvat dopředu, stejně jako nové produkty, služby apod., jinak se vám jednoho dne může  stát, že našpičku nikdy nevylezete.

Zajímejte se o to, co vaše uživatele, čtenáře nebo zákazníky zajímá. Testujte, pracujte s daty, analyzujte je a zapracujte na kvalitě = spolupracujte s kvalitními partnery.

Za nás musíme říct, že se nám líbí trend expanze řady českých e-shopů na zahraniční trhy, kde se prosazují. S weby i v online marketingu se nemáme jako Češi za co stydět!

A kdybyste potřebovali v roce 2018 pomoci s vaším online podnikáním, napište nám nebo zavolejte. Naše srdce tluče pro vaše projekty!