Proč mít remarketing a na co si dát pozor

Zaslechli jste, že remarketing patří k nejefektivnějším marketingovým kampaním, a chcete ho také vyzkoušet? Přečtěte si, jaké jsou jeho výhody a na co je potřeba si dát pozor.

Příležitost udělat první dojem podruhé

Google před pár lety uvedl, že 97 % nových zákazníků během své první návštěvy nenakoupí. Díky remarketingu se však těmto potenciálním zákazníkům můžete znovu připomenout a v podstatě tak na ně udělat znovu dojem. Pravděpodobnost, že tentokrát nakoupí, je mnohem vyšší.

Co je to remarketing

Remarketing je způsob online inzerce, při kterém se reklama zobrazuje lidem, kteří již vaše stránky v minulosti navštívili. 

Pomocí remarketingu můžete perfektně zacílit přesně na ty lidi, kteří na vašem webu provedli nějakou konkrétní akci (např. prohlédli si produkt, přečetli si článek apod.), ale nenakoupili.

Příklad remarketingu:remarketing.png

David shání nové sjezdové lyže a hledá na internetu nejlepší možnosti, jak je pořídit. Podrobně si prohlédne několik e-shopů, které ho zaujaly, ale v tuto chvíli ještě nenakoupí. E-shop, který má remarketing, se mu po několika dnech připomene poutavým bannerem, na kterém bude zobrazena speciální nabídka nebo výhody nákupu. David bude vědět, že si dané stránky již prohlížel, po kliknutí na banner se na stránky vrátí a pravděpodobně tentokrát lyže nakoupí.

Jak to funguje

Remarketing lze nastavit pomocí systémů na tvorbu PPC reklamy, tedy pomocí AdWords, Skliku, nebo Facebooku. Na vaše webové stránky se nahraje takzvaný remarketingový kód, díky kterému si pomocí souborů cookies “označkujete” návštěvníky vašich stránek a tyto soubory se potom přiřadí do jednotlivých seznamů uživatelů, které si nastavíte. Jednotlivé remarketingové kampaně se poté vždy zobrazí pouze těm uživatelům, kteří splňují kritéria v daném seznamu uživatelů (např. Přečetli si na vašem blogu článek Jak vybrat zásnubní prsten, ale žádný zásnubní prsten nenakoupili.)

6 výhod remarketingu

Využívání remarketingových kampaní vykazuje pro většinu inzerentů výborné, někdy až nadprůměrné výsledky. 

My jsme pro vás sepsali 6 hlavních důvodů, proč byste měli remarketing vyzkoušet:

  • drtivá většina návštěvníků vašich stránek napoprvé nenakoupí
  • nadprůměrná návratnost investic
  • reklama funguje mnohem efektivněji, když ji lidé vidí opakovaně
  • oslovíte lidi, kteří mají prokazatelný zájem o vaše zboží nebo služby
  • velká flexibilita při tvoření publik
  • máte možnost vrátit na svůj web návštěvníky, které jste zaujali, ale kteří neměli během své první návštěvy dostatek času dokončit nákup

Všeho s mírou

I když je bezesporu výhodné se svým potenciálním zákazníkům připomínat, je potřeba dbát na to, aby to nebylo až příliš často. To by totiž mohlo způsobit přesně opačný efekt. Pokud budou vaši zákazníci vídat reklamy na vaše produkty či služby až příliš často, můžou na ně působit otravně, někdy až agresivně. V takovém případě budou vaši firmu vnímat negativně a na vaše stránky se pravděpodobně již nevrátí. 

Cílem remarketingu není své zákazníky přemlouvat a nutit k nákupu, ale především připomenout se nebo jim poskytnout zajímavou nabídku.
Základem je správné nastavení četnosti zobrazování reklam, správně vytvořené seznamy uživatelů a k nim přiřazené poutavé reklamní kampaně. 

Na příště pro vás připravujeme článek, ve kterém si projdeme, k čemu je dobré mít dynamický remarketing.

Pokud byste už nyní chtěli mít na Vašem e-shopu nebo webu kvalitně nastavený remarketing, kontaktujte nás. Máme zkušenosti s nastavením kampaně od A(nalýzy stávajícího stavu) až po Z(isky). :)