SEO trendy 2017 - Jen rychlost a responzivita nestačí

I přesto, že princip SEO zůstává dlouhodobě stále stejný, způsoby jeho dosažení se mění. Stejně jako každý rok se objevují v SEO nové trendy. Sepsali jsme pro vás prognózy českých i zahraničních autorit, co můžeme v roce 2017 očekávat.

Rychlost načítání stránek a responzivita

Nejdůležitější bude v roce 2017 rychlost načítání stránek a jejich responzivita. Rychlost načítání bude rozhodovat o hodnocení webu nejen u klasických PC, ale hlavně u mobilů, kde je velký nárůst návštěvnosti a prodejů. Mějte proto rychlé a responzivní weby.

Nárůst mobilního vyhledávání oproti vyhledávání v počítači

mobilní vyhledávání vs. desktop.png

Zdroj: http://www.wordstream.com/images/adwords-mobile-data-vs-pc-search-volumes.png

Komplexní obsah

Google Heat Map - sledujte, co vaše uživatele zajímá nejvíce

google heat map.jpg

Zdroj: https://s5.postimg.org/rbrazuwvr/f_scan_diagram.jpg

Jako každý rok je kladen důraz na kvalitní obsah. V dnešní době, kdy se o kvalitní obsah snaží řada majitelů stránek, to není žádná novinka. V roce 2017 ale bude důležité tvořit obsah komplexně a hlavně se odlišit od konkurence. Tedy tvořit vlastní grafiky, obrázky, videa nebo vyjádření odborníka v oboru. Na obsahu byste si měli nechat záležet. Důležité jsou i sociální sítě. Váš obsah musí jít snadno sdílet na všech nejvyužívanějších sociálních sítích.

Uživatelská přívětivost

Pokud máte dobrý obsah, je důležité, aby stránky byly jednoduché a přehledné, uživatelsky přívětivé. Tedy aby šly informace snadno dohledat, aby uživatel nemusel opouštět stránky a abyste ho neobtěžovali různými omezeními. Ukazuje to i postoj Google, který například penalizuje stránky, jenž obtěžují uživatele popupy (vyskakovacími okny) v mobilním vyhledávání . Tvořte proto kvalitní a jednoduše dostupný obsah a mějte zabezpečený web.

Strukturovaná data – Schema.org

Velký posun nastane i v umělé inteligenci a proto je důležité strojové učení, které souvisí se strukturovanými daty, tzv. Schema.org, které napomáhá vyhledávačům lépe pochopit obsah Vašeho webu. Bez implementace strukturovaných dat neleze dosáhnout dobrých výsledků. Souvisí to například i s funkcí hlasového vyhledávání nebo tzv. „nultou pozicí“, kdy nabízí vyhledávač odpověď přímo ve vyhledávání (viz pravá část vedle organického vyhledávání).

Nultá pozice na Google

albert einstein.PNG

Kde mají české weby v SEO největší mezery?

Velký problém mnoha českých webů je nedostatečná analytika, z které vyplývá řada dalších věcí. Patří k ním například již zmíněná kvalita a komplexnost obsahu. Díky měření zjistíme, co vlastně lidé hledají. Také s tím souvisí lepší znalost cílové skupiny.

Velmi důležitý je i technický stav webu. Opět uvedená rychlost načítání, responzivita a strukturovaná data. Často se také zapomíná na kanonizaci, která pomáhá proti duplicitám. Tedy stránek na webu, které mají podobný obsah a vyhledávač si může myslet, že jde o stejný obsah a tak může snížit webu hodnocení.

Přestaňte sledovat počet zpětných odkazů. Zaměřte se na kvalitu. Pozice na Seznam.cz stále lze ovlivnit počtem odkazů, ale trend je takový, že zpětné odkazy formou patiček, stránky partneři nebo nekvalitních PR článků nemají žádnou hodnotu. Důležitější je určitě obsah, který budou uživatelé sdílet a odkazovat na něj a práce se sociálními sítěmi.

Naše doporučení v SEO pro rok 2017

  • Nesoustřeďte se na výsledky pozic ve vyhledávačích. Podstatná jsou čísla. Měřte, měřte, měřte a vyhodnocujte. SEO dnes již není jen o organickém vyhledávání. Ale o komplexním pohledu na web.

  • Tvořte kvalitní a nejlépe interaktivní obsah. Zeptejte se vašich zákazníků, co je zajímá.

  • Mějte strukturovaná data.

  • Optimalizujte rychlost.

  • Nepodceňujte responzivitu (mobilní verze stránek)

  • Využívejte naplno sociální sítě

Vzhledem ke snižování prostoru v organickém vyhledávání počítejte s tím, že se návštěvnost z vyhledávačů může snižovat. Proto je nutné se věnovat dalším kanálům, jako jsou sociální sítě, email marketing, zbožové srovnávače a další. Nesmíme zapomínat ani na PPC a remarketing.

Přečtěte si, co si myslí o SEO v roce 2017 české i zahraniční SEO autority:

Mezi nejlepšími zůstanou jen nejlepší. Nezaspěte se svým webem. Pokud to myslíte se svým webem vážně, ale nezvládnete všechno sami, obraťte se na nás, rádi Vám pomůžeme.