Jak pracovat s firemním profilem na Facebooku

Firemní profil na Facebooku už není pro většinu firem či podnikatelů žádnou novinkou. Pouze jeho založením si však k novým zákazníkům nepomůžete. Proto jsme pro vás připravili článek o tom, jak byste měli se svým Facebookovým profilem pracovat

Potřebujete ho vůbec?

Sledovat aktuální trendy a možnosti je určitě pro byznys velmi důležité. Nikdo z vás přece nechce dávat prostor konkurenci jenom proto, že zaspal dobu. Neznamená to ale, že musíte něco dělat jenom proto, že to dělá konkurence. 

Na vás je, abyste se sami zamysleli nad tím, jestli může být váš profil na Facebooku přínosem. Budete mít čas a prostředky k tomu, abyste profil pravidelně spravovali? Bude váš profil pro někoho užitečný? Pokud si na tyto otázky nemůžete odpovědět kladně, zkuste svoji iniciativu, čas a kreativitu uplatnit spíše někde jinde.

Ujasněte si cíl

Předtím než začnete, ujasněte si, čeho chcete pomocí facebookového profilu docílit. Možností je spousta.

Můžete chtít například

  • přivést zákazníky na svůj web

  • zvýšit prodej na webu

  • posílit povědomí o své značce

  • informovat své zákazníky či klienty o novinkách

  • dát zákazníkům prostor pro dotazy a podporu od vás přímo na Facebooku

Uvědomte si, pro koho svůj obsah tvoříte

Prodavačka v obchodě s drahými luxusními šperky s vámi bude komunikovat trochu jiným způsobem než recepční ve fitness centru (tykání versus vykání apod.). Různá situace, prostředí i cílová skupina si žádají různý styl komunikace. Stejně tomu tak je i v případě komunikace na Facebooku. Ještě než začnete psát své první příspěvky a odpovídat na dotazy, měli byste už dobře vědět, kdo jsou vaši fanoušci a zákazníci

Co byste určitě měli dělat

  • Komunikovat s fanoušky
    Díky Facebooku máte skvělou příležitost se svými potenciálními i stávajícími zákazníky velmi dobře komunikovat. Využijte toho. Zodpovídejte všechny dotazy a reagujte na komentáře v příspěvcích. 

  • Publikovat své produkty/služby
    Je vaším cílem zvýšení vašich tržeb? Ukažte svým fanouškům, co přesně od vás mohou získat, publikujte fotografie svých produktů, informujte o službách, které nabízíte. Nezapomeňte na to, že by vaše fotky či videa měly být v dobré kvalitě a měly by zaujmout.

  • Přispívat pravidelně
    Pokud čekáte, že si založíte profil na Facebooku a vaše tržby se záhy mnohonásobně zvýší, tak jste na omylu. O svůj profil se musíte starat pravidelně a nenechávat ho týdny či měsíce bez jakékoliv aktivity. Ideálním řešením je rozmyslet si, jak často chcete přispívat a svého harmonogramu se poté držet.

  • Získávat zpětnou vazbu
    Zjistěte, s čím jsou vaši fanoušci spokojení a co jim naopak schází. Zpětná vazba, která vám pomůže vylepšit byznys, je k nezaplacení.

  • Informovat o změnách
    Informujte své zákazníky o změně otevírací doby, novinkách či jiných změnách. 

  • Zapojovat fanoušky
    Vytvářejte zajímavé soutěže, ptejte se jich na názory. Vaše stránka pro ně tak bude mnohem zajímavější.

  • Vyplnit o firmě co nejvíce informací
    Vyplňte adresu, kontakt na vás, webové stránky, případně mapku, jak se k vám zákazníci mohou dostat.

  • Podělit se (zajímavosti, know how)
    Odlište se od ostatních a řekněte fanouškům pár zajímavostí z prostředí vaší firmy, podělte se (částečně) s fanoušky o své vědomosti. Můžete například natočit, jak probíhá den ve vaší firmě, jak se něco vyrábí a podobně.

Čemu byste se měli vyhnout

  • Zahlcování
    Příliš časté příspěvky vaše fanoušky spíš odradí.

  • Chybám
    Dejte si pozor jak na gramatickou správnost svých příspěvků, tak na to, aby informace, které zveřejňujete, byly ověřené. 

  • Pomlouvání konkurence
    Házením špíny na jiné úspěšné firmy vrháte špatné světlo spíše na sebe, ne na ně.

  • Mazání negativních komentářů
    Nechte své fanoušky vyjádřit svůj názor. Ať už je pozitivní, či negativní. Důležité je, jakým způsobem se s jejich komentáři budete umět vypořádat. Jen ať ostatní fanoušci vidí, že se umíte ke svým chybám přihlásit, případně se omluvit a nabídnout správné řešení. 

  • Ignorování příspěvků od fanoušků
    Nenechávejte své fanoušky bez odpovědi na jejich dotazy či recenze. V kamenné prodejně nebo při telefonátu byste je určitě také neignorovali.

  • Zbytečným příspěvkům
    Každý příspěvek by měl mít svůj důvod. Místo zbytečných příspěvků raději nepište vůbec nic.

Díky firemnímu profilu na Facebooku můžete své firmě vybudovat dobrou image a získat skvělou pověst. Pokud ho však nebudete spravovat správně, můžete se naopak o své zákazníky připravit a to by přece byla škoda.

Neváhejte se na nás obrátit pro konzultaci, založení nebo správu vašeho facebookového profilu.